Party - Reisverslag uit Villa Rosa, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Party - Reisverslag uit Villa Rosa, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Party

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

24 Januari 2013 | Argentinië, Villa Rosa

Deze week gelukkig een wat positiever verslag dan vorige week.

Zoals ik in m’n vorige blog had geschreven was woensdag de zus van R hier met haar kinderen en die avond hebben we empanada’s gemaakt. Empanada’s zijn een soort kleine pizza’s calzone, alleen dan niet met pizzavulling erin maar ham/kaas, kip of vlees. Er zijn wel meer vullingen, maar dit zijn de populairste. Wij hadden met ham/kaas en vlees gemaakt en ze waren echt superlekker! Alleen minder was dat de ovendeur halverwege kapot ging, hij kon in elk geval niet meer dicht. Toen moesten er een paar mensen de deur steeds vasthouden tot R terugkwam en de deur (voorlopig) heeft gemaakt.

Vrijdagmiddag ben ik hier vertrokken naar Buenos Aires, omdat ik uitgenodigd was voor een barbecue die avond. Een jongen die vorig weekend ook mee was naar Tigre heeft hier namelijk een appartement met een dakterras met ingebouwde grill. Meestal brengt iemand me naar het treinstation hier, maar deze keer nam ik de bus. Het transport is hier alleen niet zo betrouwbaar, je moet maar wachten en hopen dat er snel een bus komt. Ik was dus van plan de trein om 17.22 te nemen en stond om 16.30 klaar voor de bus. Toen heb ik maar liefst 3 kwartier moeten wachten voordat er een bus kwam, waardoor ik m’n trein miste en ook nog eens 3 kwartier op m’n trein moest wachten. Al met al heb ik er dus zo’n 3 uur over gedaan. Gelukkig waren er nog niet eens zoveel mensen toen ik aankwam dus echt erg was het wat dat betreft niet. Er waren die avond een stuk of 15 mensen, die hier allemaal een taalcursus volgen aan dezelfde school. Ik kende ongeveer de helft, maar het was heel leuk om meer mensen te leren kennen. Doordat het zo’n internationaal gezelschap was werd er veel Engels gesproken, maar ik heb ook wel wat Spaans kunnen oefenen omdat niet iedereen zo goed Engels kon spreken. Daarna zijn we nog met een groep van ongeveer 10 mensen uitgegaan in de buurt. Dat is trouwens ook wel een hele ervaring hier. Met m’n blonde haar en blauwe ogen word ik continu aangesproken en het is elke keer hetzelfde: wat heb je mooie ogen, waar kom je vandaan, ben je alleen of met je vriendje. Wel goed voor je zelfvertrouwen dus, maar ook wel fijn als je met een grote groep bent om je te ‘beschermen’. Al met al was het een super gezellige avond!

Ik heb trouwens gelogen over het mooie weer hier. De voorspelling was dat het de hele week ook nog zonnig en warm zou zijn, maar donderdag hadden we al 2 stortbuiten van 5 minuten en zaterdagochtend heeft het ook gegoten. Dat was iets minder, maar ik heb lekker voor de tv gehangen en Rio in het Spaans gezien. Ik verstond lang niet alles, zeker niet omdat ik moe was, maar toch een goede oefening. Die middag ben ik nog met een paar anderen naar de bioscoop gegaan, naar Gangster Squad. Het was best verwarrend dat het Engels gesproken was met Spaanse ondertiteling. Mijn ogen gaan altijd automatisch naar de ondertiteling, maar omdat het zo snel gaat begrijp ik lang niet alles van de ondertiteling. En doordat je ondertussen Spaans leest mis je weer wat van het Engels, maar opzich kon ik de film wel volgen gelukkig.

Ik heb verder niet zoveel meegemaakt deze week, maar misschien vinden jullie het ook wel leuk om wat te lezen over de beestenboel hier. We hebben namelijk 5 honden, kippen, eenden, een koe en een kalfje. Vroeger hadden ze ook katten, maar een van de honden heeft ze ‘opgegeten’ dus nu maar geen katten meer helaas. De kippen en eenden hebben hun eigen hok en elke middag mogen ze los rondlopen (dan zitten de honden, of in elk geval de honden die de kippen en eenden aanvallen, aan de ketting). ’s Avonds gaan ze dan zelf hun hok weer in, lekker makkelijk. De kinderen zijn ook helemaal geobsedeerd door de eieren en er moet dan ook wel 5x per dag gekeken worden of er al weer eieren zijn. Wij eten dus altijd eieren van onze eigen kippen en eenden. Toen ik hier pas kwam waren er net een stuk of 8 babyeendjes; die zijn nog zo lief en pluizig. Maar ondertussen zijn die eendjes natuurlijk ook al best groot. Binnenkort komen er waarschijnlijk ook nog kuikentjes, dus ik ben benieuwd. Ook hebben we dus een koe en een kalfje. Het kalfje is geboren op 30 december en heet Pirata (piraat in Spaans). Doordat dat kalfje er nu is geeft de koe ook melk en hebben we elke dag iets van 3 liter verse melk. De koelkast zit ondertussen behoorlijk vol. Gelukkig drinken de kinderen elke ochtend en middag een beker melk dus dat scheelt. Ook heeft N al twee keer een flinke pot yoghurt gemaakt van de melk. Het is echt zo lekker om weer eens gewone yoghurt te eten, want hier kennen ze alleen van die zoete bekertjes yoghurt.

Het was hier vandaag trouwens zo’n 34 graden, maar ’s middags heeft het wel even geregend. Het weer kan hier heel vreemd zijn, het ene moment giet het en het volgende moment schijnt de zon weer. Morgen wordt waarschijnlijk nog warmer, zo’n 37 graden en dan ’s middags heftige buien. Ik hoop dat het daardoor enigszins afkoelt, want warm is wel lekker, maar niet deze benauwde hitte. Jaja, ik hou al op met klagen over de hitte, want jullie hebben sneeuw, ik weet het.

Dus succes met de sneeuw, val niet en als iemand zin heeft om het warme weer op te zoeken, kom vooral langs!

  • 28 Januari 2013 - 23:14

    Alan:

    Hallo Diewertje,

    heel erg leuk om je verslagen te lezen. Ik ben ook blij dat je veel contact hebt met andere meisjes en jongens, en dat je ook uitstapjes hebt.
    Misschien is het nu zwaar, als je al zo lang van huis bent, in een vreemde omgeving, maar je moet maar denken dat je niet weet wanneer je ooit weer daar terug zal komen, dus probeer te kijken wat je nog meer zou willen doen en zien, voordat je het weet is je verblijf voorbij!

    Volhouden, en nog veel plezier!

    Groeten, Alan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Villa Rosa

Argentinië

3 maanden als au pair werken en vervolgens nog 6 weken taalcursus doen

Recente Reisverslagen:

18 April 2013

Thuis

08 April 2013

¡Felices Pascuas!

23 Maart 2013

Druk druk druk

12 Maart 2013

Stadsleven

05 Maart 2013

Vakantie
Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 37983

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: