Change of plans - Reisverslag uit Villa Rosa, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Villa Rosa, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Change of plans

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

13 Februari 2013 | Argentinië, Villa Rosa

Alweer bijna twee weken sinds m’n vorige blog, oftewel tijd voor een nieuwe!

Ik ben het weekend van 2 en 3 februari uiteindelijk toch nergens heen gegaan, maar het was natuurlijk weer bloedheet dus opzich was het niet erg om gewoon aan het zwembad te hangen. Bovendien waren LS en haar vriendin er toen nog steeds dus had ik genoeg aanspraak.

De dagen daarna waren allemaal niet heel bijzonder. Maar donderdag ging ik met de drie kinderen naar Temaikèn, dat is een dierentuin hier vlakbij. We moesten die dag trouwens wel het huis uit omdat de ‘fumigador’ kwam. Vorige zomers hadden ze hier namelijk nogal last van vlooien en ook dit jaar hadden we er al een paar gevangen. Hij heeft het huis ondergespoten en toen mochten we er 3 uur niet in, dus vandaar nu het uitstapje. Gelukkig zat M in een buggy, dus waren er maar twee kinderen op wie ik moest letten terwijl ze rondrenden. We hebben natuurlijk een rondje gemaakt door het hele park en zo’n beetje alle dieren gezien. Het was wel opvallend dat ze hier vaak maar één of twee van de grote dieren hadden in een verblijf. Soms was het dan ook lastig om het dier te vinden. Zeker omdat het ook nog eens ruim 30 graden was en de dieren zich dus graag verstopten in de schaduw. Bepaalde dieren hadden ze niet, zoals olifanten, giraffen, leeuwen en apen, maar ze hadden weer wel heel veel vogels. Vooral de papegaaien waren erg leuk; ze zaten echt vlakbij en je kon ze gewoon aanraken.

Vrijdag ben ik ’s middags al lekker naar Buenos Aires gegaan. Als eerste ben ik toen naar een school gegaan die hier Spaanse taalcursussen geeft. De plannen zijn namelijk enigszins gewijzigd. Ik blijf hier drie maanden in plaats van een halfjaar. Maar maak je geen zorgen, het avontuur is nog niet afgelopen, want ik ga nu dus nog 1.5 of misschien 2 maanden een taalcursus doen in Buenos Aires. Niet dat het niet leuk is hier en ik heb ook wel ontzettend veel levenservaring opgedaan, maar ik wil toch graag wat meer Spaans leren en hier in dit gezin lukt dat niet zo makkelijk als je de basis al onder de knie hebt. Dat had ik me van tevoren niet zo gerealiseerd, dus vandaar the change of plans. Dat ik hier al ben is heel voordelig, want ik kan nu dus kijken waar ik terecht kom straks. De school was heel klein, maar de directrice was in elk geval aardig en het kwam wel goed over. ’s Avonds kon ik bij iemand slapen en we hebben gewoon lekker film gekeken, niks bijzonders dus maar toch wel fijn om even hier weg te zijn. Zaterdag ben ik bij verschillende accommodaties van die school langsgegaan. Zo bieden ze een plaats in een student’s residence aan, een homestay en een shared appartment. Als eerste ben ik bij een student’s residence langsgegaan. Dat is in principe gewoon als een heel groot shared appartment met veel Argentijnse studenten en een aantal buitenlanders en je zit dan op gedeelde kamers. Dat zag er wel heel mooi uit, maar het is natuurlijk altijd de vraag hoeveel contact je dan daadwerkelijk hebt met Argentijnse studenten. Vervolgens ben ik bij een host family gaan kijken, die bestond uit een moeder en haar zoon. De kamer zag er wel mooi uit en de moeder was ook wel aardig. Gelukkig was er op dat moment ook een ander meisje dat daar nu woonde en een taalcursus deed dus kon ik ook haar beeld krijgen van hoe het daar was. Zij vertelde me dat haar Spaans in dit gezin niet echt verbeterde en daar ging het me nou juist wel om, dus goed dat ik langs gegaan was. Als laatste ging ik nog bij een shared appartment kijken, hoewel ik van te voren eigenlijk al wist dat ik dit niet wilde. Toen ik daar kwam werd ik echter hartelijk ontvangen door een Argentijns stel dat dit appartement managet. Zij vertelden me dat ze zelf ook twee dochters hebben (één zelfs van ongeveer mijn leeftijd) en dat ze het heel leuk vinden om met de studenten te praten en ook echt contact met veel van hen houden. Bovendien wonen er op dit moment ook een broer en zus uit Colombia (die dus ook Spaans spreken). Oftewel, verrassend genoeg is daar volop gelegenheid om m’n Spaans te oefenen. Deze laatste optie is het uiteindelijk dan ook geworden. Hierna ben ik nog even naar de ‘barrio chino’ (chinatown) gegaan. Eigenlijk stelt het hier weinig voor en zijn het maar een paar straten. Maar dit weekend werd daar het Chinese Nieuwjaar gevierd dus was het lekker druk en kon ik de ‘dans van de draak’ zien.

Maandag ben ik opnieuw naar Buenos Aires gegaan omdat maandag en dinsdag carnaval gevierd werd. Ik had samen met een vriendin van LS afgesproken en we hebben ’s middags lekker door een paar parken gewandeld en ons eigen maaltijd samengesteld in de supermarkt. ’s Avonds gingen we dan kijken naar de parades die er waren, maar dat viel eigenlijk een beetje tegen. Ik had gedacht dat carnaval overal in Zuid-Amerika wel groot gevierd werd. Maar in Buenos Aires waren er alleen op meerdere plaatsen stukken straat afgezet waar dan kinderen dansten op ritmische muziek, die dans wordt ‘murga’ genoemd. Maar het was verder wel een geslaagde dag.

Gisteravond zijn de nieuwe au pair, C, en haar vriend, J, aangekomen. Ze komen uit Australië en zijn mid-twintig. Vandaag moesten we hoognodig boodschappen doen, omdat met carnaval alles dicht was. Dus toen zijn we gezellig met z’n allen gegaan; C, J, de 3 kinderen en ik. Het scheelde wel dat ik nu niet en de boodschappen moest doen en continu op de kinderen moest letten. Bovendien zijn de kinderen erg blij dat J er is, want die kan hen lekker in de lucht gooien. Normaal doet hun vader dat natuurlijk ook, maar die is er nu niet.

Om nog even terug te komen op mijn plannen. Ik blijf hier dus tot 22 februari om de nieuwe au pair nog een beetje in te werken. De 22ste komen m’n ouders en zusje voor iets meer dan een week hier en dan gaan we rondreizen; we zijn in elk geval van plan om naar Iguazú te gaan. De eerste week van maart begin ik dan in Buenos Aires met de taalcursus en hoe lang ik blijf hangt er ook vanaf hoe leuk het is. Dus dat zien we dan wel weer.

Ik hou jullie op de hoogte!

  • 14 Februari 2013 - 11:54

    C.e.VISSER:

    Dag lief meisje,bedankt voor je uitgebreide verslag.Fijn dat je binnenkort je ouders weer ziet en datje daarna op een leukere manier de taal kunt leren.Hetsneeuwt hier,mooi,maar soms lastig, want is glad.Heel veel plezier op jullie rondreis en daarna hoor ik wel hoe dat was.Ik denk aan je en hou van je, kussen van Oma Cathrien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Villa Rosa

Argentinië

3 maanden als au pair werken en vervolgens nog 6 weken taalcursus doen

Recente Reisverslagen:

18 April 2013

Thuis

08 April 2013

¡Felices Pascuas!

23 Maart 2013

Druk druk druk

12 Maart 2013

Stadsleven

05 Maart 2013

Vakantie
Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 37979

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: