Stadsleven - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Stadsleven - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Stadsleven

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

12 Maart 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Zo, ik ben hier alweer ruim een week en het ging verbazingwekkend snel.

De Spaans lessen gaan wel goed. Ik heb dus elke dag 4 uur les met een pauze tussendoor, maar tot nu toe gingen de uren best snel. Dus ik hoop dat dat zo blijft en dat het me niet tegen gaat staan. Ik heb echt een heel aardige lerares en tussen alle grammatica door wordt er ook veel gelachen. De grammatica die we afgelopen week hadden gehad gaat nu ook goed als ik opdrachten doe in de les, maar of ik het echt in een gesprek zou kunnen gebruiken weet ik nog niet. Gelukkig begrijpen ze me zonder de juiste vervoeging ook wel. Ik heb sinds deze week trouwens de tweede helft alleen les, omdat de twee mensen met wie ik vorige week les had allebei afgelopen weekend zijn vertrokken. Dus dat is best fijn, want dan kunnen we precies werken aan de dingen waar ik nog moeite mee heb.

Dinsdagavond ben ik weer naar een balletles gegaan en heb ik me gelijk ingeschreven voor drie lessen per week. Dus nu heb ik eindelijk weer wat meer beweging en oefening. Dat was ook wel nodig, want ik ben duidelijk niet meer zo lenig als voor ik wegging, maar daar kan ik nu weer aan werken.

Verder woensdag dus de tangoles op school, wat echt hilarisch was. In het begin stonden we met z’n allen in een kring en moesten we alleen meeklappen op de maat van de muziek. Vervolgens moest je ook met je voeten op je plaats bewegen op de maat van de muziek. Ik moest echt m’n lachen inhouden terwijl de rest heel serieus was. Daarna hebben we voornamelijk rondjes gelopen, voor en achteruit, want lopen is blijkbaar de basis van tango. Uiteindelijk ook nog wat pasjes geleerd en in paren geoefend. Die avond zijn we inderdaad naar een milonga gegaan. Milonga was blijkbaar niet alleen de naam van een bepaalde vorm van tango, maar ook van de bar waar men alleen tango danst. Als je al die mensen zo op de dansvloer zag leek het allemaal niet zo moeilijk, maar dat is het natuurlijk wel. Aan het einde van de avond werd er ook nog een show gegeven door een professioneel paar. Dat was echt heel mooi om te zien. Het was wel weer typisch Argentijnse tijd trouwens, want die show was pas om kwart over één.

Vrijdag gingen we met een grote groep uit eten, omdat het de laatste avond was van twee meisjes die bij mij in het appartement verbleven. Zij hadden die week daarvoor bij een restaurant gegeten en waren daar erg enthousiast over, dus gingen we daar weer heen. Het enige nadeel was dat je daar niet kon reserveren en het was zeer populair. Daar stonden we dan met z’n elfen en we moesten 2.5 uur wachten voor we een tafel konden krijgen (nadat er overigens al 3 ergens anders waren gaan eten, waardoor we toen precies aan de tafel voor 8 pasten die net vrij kwam). Maar het was verder wel heel gezellig en het eten was ook heel lekker na al dat wachten.

Zaterdag was ik ’s ochtends weer naar een balletles gegaan. Die zou eigenlijk tot half één duren, maar liep iets uit. Ik had om één uur afgesproken met wat mensen om te gaan skaten en was van plan in één keer door te gaan naar de afgesproken plek, want de dansschool was precies op de weg van mijn appartement daarheen. Maar toen kwam ik erachter dat ik m’n fototoestel was vergeten dus ben ik snel teruggerend en daarna naar de afgesproken plek gerend. En dat met een rugzak en zo’n 29 graden… Vervolgens gingen we dus een uur skaten. Het was wel even wennen in het begin, maar verder erg leuk! In het weekend zijn de wegen rondom het park afgezet dus kon je lekker op de weg skaten. ’s Middags was ik heel moe van al dat sporten dus heb ik niet zoveel bijzonders gedaan.

Zondag ben ik weer naar het marktje in San Telmo gegaan. Niet dat ik per se iets wilde kopen, maar het is altijd leuk om te zien en beter dan thuis zitten. Bovendien heeft de jongen met wie ik erheen was gegaan me nog een leuk parkje daar laten zien waar ik nog niet eerder geweest was.

Maandagavond ben ik nog naar La Bomba de Tiempo geweest. Dat is een bekende percussieband die elke maandag in Buenos Aires speelt. Het was een beetje jammer dat het om de een of andere reden deze week binnen was, waardoor het heel warm was en als je toevallig achter een pilaar stond zag je ook vrij weinig. Maar verder was het wel heel leuk om te zien hoe enthousiast de mensen waren en dan heb ik het niet alleen over de mensen op het podium.

Nou dat was het wel weer voor deze week. Ik zal vast nog wel meer leuke dingen beleven en zoals altijd hou ik jullie op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Argentinië

3 maanden als au pair werken en vervolgens nog 6 weken taalcursus doen

Recente Reisverslagen:

18 April 2013

Thuis

08 April 2013

¡Felices Pascuas!

23 Maart 2013

Druk druk druk

12 Maart 2013

Stadsleven

05 Maart 2013

Vakantie
Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 37985

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: