Sightseeing & familiebezoek - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Sightseeing & familiebezoek - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Sightseeing & familiebezoek

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

15 Juli 2013 | Spanje, Las Rozas de Madrid

Ik ben alweer over de helft van mijn tijd hier! Aan de ene kant zou ik best langer willen blijven, maar ik heb ook wel heel veel zin in wat ik daarna allemaal ga doen. Afgelopen tijd veel gedaan, dus ook veel te vertellen. Ik hoop dat het enigszins interessant is.

Vorige week zaterdag was de gay pride in Madrid. Die middag zijn we dus naar Madrid gegaan en waren we uiteindelijk met een stuk of 15 au pairs in het park. Uiteindelijk hebben we helaas weinig gezien van de gay pride, omdat veel mensen het te warm vonden om iets te doen, maar verder was het opzich wel gezellig. De volgende dag heb ik het rustig aangedaan, want ik lag pas om 5 uur in bed en samen met A twee films gekeken.

Maandagmiddag had ik met een Amerikaanse au pair afgesproken en hebben we samen de kathedraal in Madrid bezocht en lekker frozen yoghurt gehaald. 'S avonds ben ik zelf nog een keer naar het Museo Reina Sofia gegaan. Het is namelijk heel groot en elke dag wel een paar uur gratis. Dus dan vind ik het fijner om een paar keer te gaan, want na een uur word je toch een beetje blasé. Vorige keer had ik al het bekende schilderij van Picasso 'La Guernica' gezien, maar ik liep er nu toch nog even langs. Juist op dat moment was iemand van het museum aan een andere man de symboliek van het schilderij in het engels aan het uitleggen. Dat was wel leuk, want nu snap ik tenminste een beetje waar het overgaat.

Dinsdag heb ik een Spaans meisje van mijn leeftijd ontmoet. De moeder is namelijk lerares filosofie en had aan haar gevraagd of zij mij wilde ontmoeten zodat ik Spaans kon oefenen en zij Engels. Zij heeft me nog wat mooie plekjes in Madrid laten zien, onder andere een gebouw vanwaar je prachtig uitzicht hebt over Madrid. Uiteindelijk hebben we voornamelijk Spaans gesproken, maar dat was voor mij wel prima natuurlijk. Het was heel leuk om ook met iemand van mijn leeftijd Spaans te kunnen praten.

Woensdag ben ik met A naar de bioscoop hier geweest en hebben we Monsters University gezien. We zaten maar met drie andere mensen in de zaal, omdat dit de originele versie was met Spaanse ondertiteling. Ik was bang dat de ondertiteling me zou afleiden, maar eigenlijk viel het wel mee. Af en toe las ik het wel, maar dan begreep ik ook gewoon wat er stond. de rest van de tijd negeerde ik de ondertiteling wat ook wel lukte door de grootte van het scherm. Het was trouwens een leuke film!

Donderdag en vrijdag heb ik wat gewinkeld, want vlakbij zit een groot winkelcentrum en iets verderop nog een outlet centrum. Bovendien zijn er in juli heel veel sales, dus dat komt goed uit. Het geeft me alleen wat extra gewicht mee te slepen, maar tegen de tijd dat ik weer ga reizen heb ik natuurlijk ook al minder shampoo en dergelijke. En anders kan ik altijd nog een pakketje naar huis sturen, want dat kost maar iets van 3 euro per kilo. Dus als je nog wensen hebt moet je het maar laten weten!

Afgelopen zaterdag ging de familie naar de ouders van de vader, waar zijn broer en diens kinderen ook naartoe zouden komen en ze vroegen of ik meewilde. Ik twijfelde eerst nog een beetje, omdat ik bang was dat ik er buiten zou vallen, maar ben uiteindelijk toch maar meegegaan. Het zou wel weer een ervaring zijn en ik heb nog genoeg tijd om Madrid te zien. We hebben daar echt een heerlijke lunch gehad met een groot stuk taart toe. Daarna bleef de hele familie nog zo'n twee uur rond de tafel zitten en over van alles praten. Dat was best lastig, want ook al kan ik best een gesprek voeren, een groepsgesprek volgen is wel even wat anders. Ik verstond meestal minder dan de helft. Alleen toen het over studiekeuze ging kon ik een beetje meepraten. Daarna heeft de moeder me nog wel het dorpje laten zien en ik heb ook nog even met twee neven van J gepraat. Weer een goede oefening voor m'n Spaans! Toen we weggingen vroeg de moeder van de vader of ze nog een keer met mij langs zouden komen, echt schattig. Het was best vermoeiend, maar ook een leuke ervaring.

Gister ben ik naar Segovia gegaan. Via een facebookpagina had ik met twee andere au pairs, die ik nooit eerder had gezien, afgesproken. Het was moeilijk elkaar te vinden en we dachten nog even dat het derde meisje niet zou komen, omdat ze niet op een smsje reageerde. Maar uiteindelijk hebben we elkaar gevonden en een superleuke dag gehad. In Segovia is een prachtig Romeins aquaduct dat nog functioneerde tot het midden van de 19 eeuw. Verder hebben we ook het Alcazar daar bezocht. Blijkbaar heeft dit kasteel Walt Disney geïnspireerd bij het ontwerp van het kasteel van Assepoester.

Al met al een drukke week dus, elke dag wel wat te doen. Ik heb nog steeds wat dingen op m'n lijstje staan dus ik ga maar wat plannen voor deze week en dan horen jullie het wel weer natuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 37978

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: