Verjaardag - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Verjaardag - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

27 Juli 2013 | Spanje, Las Rozas de Madrid

Alweer bijna twee weken geleden dat ik m'n laatste blog heb geschreven dus het is wel weer tijd voor een nieuwe.

Vorige week woensdag zijn we 's avonds met een groep au pairs Madrid in gegaan en naar de bekende tapas bar El Tigre gegaan. Daar kreeg je al voor 3.50 een enorm glas tinto de verano (rode wijn met lemonade) plus een bord tapas. Het was ook nog eens heel lekker dus dat was een groot succes. Vervolgens hebben we de avond afgesloten met frozen yoghurt.

Dinsdag had J een lego ruimteschipset gekregen, alvast voor z'n verjaardag. Die avond was hij al een tijd bezig met het in elkaar zetten en donderdagochtend was hij af. Hij wilde er telkens mee spelen en toen viel het op de grond uit elkaar... Hij in tranen natuurlijk, maar gelukkig kon ik het weer in elkaar zetten. Uiteindelijk bleek dat hij het enigszins verkeerd had gedaan dus ik had hem goed in elkaar gezet en zo viel het nog mee.

Op vrijdag heb ik 's avonds de film Brave in een park hier gezien met de familie, in het Spaans natuurlijk. In juli wordt er namelijk elke vrijdag een film daar vertoond. Er is een tribune waar de mensen op kunnen zitten en dan wordt er een groot scherm neergezet waar de film op wordt geprojecteerd. Dat is wel een heel leuk idee en het zat dan ook helemaal vol.

Zaterdag ben ik naar het museum Thyssen-Bornemisza gegaan en heb daarmee alle drie de bekende musea in Madrid bezocht. Daarna ben ik weer naar huis gegaan om wat te eten en spullen te dumpen zodat ik 's avonds weer Madrid in kon gaan om uit te gaan. Het is hier net als in Argentinië en de meeste dingen openen pas om 12 uur. Uiteindelijk gingen we half 5 weg, maar ik was pas 2 uur later thuis, omdat we heel lang op de nachtbus moesten wachten. De volgende dag heb ik dus een beetje uitgeslapen en 's middags ging m'n host vader laten zien hoe je paella moet maken. Dus dat moet ik als ik weer thuis ben maar eens gaan proberen.

Afgelopen maandag was J jarig en is hij 9 geworden. Ik heb hem een set gegeven met 2 klittenband handschoenen (maar dan gewoon rond) en een bal die je moet overgooien en met de handschoen vangen. 'S middags heb ik ook nog een appelkruimeltaart gebakken. Dus 's avonds werden daar natuurlijk kaarsjes in gezet. Verder hebben we weinig bijzonders gedaan, want z'n feestje had hij al gegeven en het cadeau van z'n ouders (een nintendo 3Ds XL) had hij op zaterdag gekregen.

Donderdag ben ik nog naar de Dalí expositie geweest in het museum Reina Sofia. Ik wilde proberen om er gratis in te komen als student, maar alle gewone kaarten waren al uitverkocht. Dus toen heb ik een uur gewacht om er gratis in te komen om zeven uur. Bijna elke dag heeft het museum namelijk een aantal uren tijdens welke je er gratis in kan. Maar voor de expositie is altijd een lange rij en er is ook een maximum aantal bezoekers. De expositie was wel heel interessant om te zien, al snap ik er weinig van.

Over 1 week ga ik hier alweer weg! Dan begint het reizen weer. Jammer, maar ook heel leuk. Jullie horen m'n verhalen daarna wel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 37991

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: