Goodbye Rochester - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Goodbye Rochester - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Goodbye Rochester

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Rochester

M’n tijd hier zit er jammer genoeg alweer zo goed als op. In het begin leek het nog zo ver weg, maar de tijd is echt gevlogen. Nadat ik ergens een tijdje woon, heb ik altijd een dubbel gevoel. Aan de ene kant vind ik het fijn om weer terug te gaan en m’n ouders, zusje en vrienden weer te zien, maar aan de andere kant heb ik hier zoveel goede vrienden gemaakt die ik allemaal moet missen en het is de vraag wanneer ik hen weer zie. Maar goed, zo is het leven. Hierbij het verslag over m’n laatste avonturen in Rochester.

Nou ja, niet alleen in Rochester, want het weekend van 26/27 juli ben ik naar Toronto gegaan samen met A en een Duits meisje dat hetzelfde programma doet als ik. We zijn vrijdag eind van de middag vertrokken zodat we daar ’s avonds aankwamen. We hadden daar via Airbnb twee kamers gehuurd van een schattig vrouwtje dat ’s ochtends ontbijt voor ons maakte. Zaterdag hebben we de stad verkend van de oude City Hall tot marktjes en de kade. Er was dat weekend van alles aan de gang, waaronder een foodfestival. Hier deden zo’n 200 restaurants aan mee en het hield in dat ze goedkope driegangenmenu’s hadden. Wij hebben ’s avonds dus heerlijk in een Soul food restaurant gegeten, waar ik chicken and waffles als hoofdgerecht had. Dat is blijkbaar een ding uit het zuiden van de VS en dat moest ik echt proberen volgens mensen hier. Het was wel lekker, maar een gekke combinatie. Ik heb een hap samen geprobeerd, maar dat vond ik toch niet echt wat, dus verder afwisselend kip en wafel gegeten. Daarna hebben we er een meidenavond van gemaakt met gezichtsmaskertjes.

Zondag zijn we nog naar de kade gegaan omdat we eigenlijk de ferry naar het eiland wilde nemen, maar daar stond zo’n enorme rij voor dat we dat niet gedaan hebben. Daarom zijn we toen nog maar even naar het grote winkelcentrum daar gegaan. Vervolgens hebben we heerlijk indiaas gegeten als lunch. Het huis waar we zaten zat namelijk naast Little India en ze hadden uitgebreide all you can eat buffets voor nog geen 10 USD. Op de weg terug zijn we nog langs een Indiase tempel gegaan, om maar even in de Indiase stijl te blijven, met prachtige versieringen. Al met al een superleuk weekend weer dus!

Vorige week dinsdag werden er “Olympic games” door het Chemistry Deparment georganiseerd waarbij er typische Amerikaanse spelletjes gespeeld werden, zoals kan jam, corn hole en ladder toss. Dat was erg grappig. Ik speelde kan jam en daarbij speel je in een team van twee. Je moet de frisbee richting een grote can gooien waar je partner probeert hem in de can te slaan (3 punten) of in elk geval er tegenaan (1 punt). Er is ook een slit in de can. Als je hem daar in krijgt, krijg je 21 punten en heb je gelijk gewonnen. Het team waar wij tegen moesten, kwam niet opdagen dus uiteindelijk hebben we tegen twee andere mensen gespeeld. Tijdens het oefenen ging het niet zo goed, maar toen we besloten een echte wedstrijd te spelen gooide m’n partner de frisbee in één keer in de slit! De tweede ronde hadden we wel 21-2 verloren. Ik moet nog even werken aan m’n aim.

Qua scheikunde wil het niet meer echt lukken. Als ik al iets maak, is het de volgende dag gestorven. Ik heb wel nog wat samples gemaakt die we bij -80°C bewaren om later te meten. Verder heb ik voornamelijk aan m’n presentatie gewerkt, want ik moest een praatje houden over m’n onderzoek in de group meeting. Dat ging wel goed, maar ik heb eigenlijk nog steeds het idee dat ik er niet genoeg over weet. Het is altijd lastiger om over dingen te praten als ze niet werken of niet gaan zoals je had gehoopt, maar dat is een groot deel van onderzoek doen natuurlijk. Deze week ben ik de laatste dingen een beetje aan het afronden en aan m’n verslag dat ik voor de UvA moet schrijven aan het werken.

Vorige week donderdag is m’n kamergenoot al vertrokken, want haar programma was al afgelopen dus ik heb de kamer nog lekker een weekje voor mezelf. Twee andere vrienden zijn ook al vorige week vertrokken. Wat dat betreft is mijn timing van vertrek best goed, want de meeste van m’n vrienden gaan ook weg.

Afgelopen weekend hebben we beide ochtenden ontbeten bij typische Amerikaanse diners. Ontbijt zijn ze hier goed in kan ik jullie vertellen. Zaterdag zijn we ’s middags naar Park Ave festival gegaan. Park Ave is een straat hier en die stond nu vol met kraampjes met kunstdingen en eten. We zijn ook nog langs een yard sale daar in de buurt gegaan en daar heb ik nog een topje voor $1 op de kop getikt. Zondag ontbeten we al om 7 uur omdat een van m’n vrienden diezelfde middag wilde vertrekken. Daarna had ik dus nog de hele dag. Toen heb ik een fiets van een vriendin geleend en voor het eerst zelf Rochester verkend. Het bleek dat ik het meeste toch al wel gezien had, maar nu was het me ook wat duidelijker waar dingen ten opzichte van elkaar lagen.

Dat waren de spannende dingen in mijn leven hier. Zaterdagochtend vlieg ik om half 7 naar Washington D.C. waar ik vier dagen de stad zal verkennen voor ik terug naar Nederland vlieg. Ik ga nog even keihard genieten van m’n laatste dagen hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 37977

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: