En daar ga ik weer - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu En daar ga ik weer - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

En daar ga ik weer

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

07 Juni 2013 | Nederland, Leidschendam

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik net zo’n 1.5 maand thuis nu, maar inderdaad vertrek ik morgen alweer. Deze keer blijf ik gelukkig wel iets dichter bij huis, ik ga namelijk naar Spanje. Nu vragen jullie je vast af hoe dat zo ineens is gekomen.

Het begon eigenlijk allemaal in Argentinië. Ik zou daar oorspronkelijk een half jaar blijven als au pair, maar ik had al vrij snel door dat een half jaar daar toch wel erg lang zou zijn (omdat het in the middle of nowhere zat en ik alleen maar Spaans sprak met een jongetje van 3.5). Toen had ik eerst nog het idee om daarna ergens anders nog te gaan werken als au pair en had me daarom ook aangemeld op zo’n website. Uiteindelijk leek dat toch niet zo’n slim plan, maar ik had m’n account nooit verwijderd en elke dag kreeg ik nog mailtjes met gezinnen die au pairs zochten. Op een gegeven moment kreeg ik een mailtje waarin een gezin in Spanje een au pair zocht voor 1 maand in de zomer. Dus toen bedacht ik me dat ik zoiets nog wel zou kunnen doen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik had een aantal gezinnen aangeschreven en vrij snel wat positieve reacties terug. Uiteindelijk had ik echt binnen 5 dagen met een gezin alles zo’n beetje geregeld. Ik zal daar van 15 juni tot 3 augustus zijn en moet dan op 1 jongetje van 8 letten. Maar volgens mij ben ik er in dit geval nog het meest om hem spelenderwijs Engels te leren. Deze keer had ik er ook op gelet dat ik wat dichter bij een stad zou zitten en nu zal ik dan ook binnen 20 minuten in het centrum van Madrid kunnen zijn.

Maar na alle verhalen van mensen die ik in Argentinië op de taalschool ben tegengekomen over waar ze allemaal naar toe zouden gaan, leek het mij ook wel leuk om van deze gelegenheid gebruik te maken door nog een beetje te reizen. Nou heb ik natuurlijk niet heel veel tijd omdat ik op tijd terug moet zijn dus in totaal wordt het iets meer dan 2 weken reizen. Allereerst ga ik alleen 1 week in Andalusië reizen; ik ga naar Sevilla, Granada en Cordoba. Vervolgens zal ik dan 7 weken bij dat gezin zijn en daarna ga ik nog iets meer dan een week samen met een vriendin reizen; dan gaan we naar Valencia, Zaragoza en Barcelona. Dus dat wordt weer een heel avontuur! En aangezien heel veel mensen vroegen of ik een nog een blog bij ging houden ga ik dat maar weer doen (natuurlijk ook omdat ik dan later mijn eigen verhalen nog eens terug kan lezen). Morgenochtend vroeg vertrek ik en ik heb al m’n spullen al ingepakt dus ik hoop maar dat ik niks vergeten ben. Nou, tot over 2 maanden dan maar!

• 10 Juni 2013 - 23:40

Danielle:

Super! Ik wil ook reizen als ik jouw verhalen lees, haha! Geweldig... :)
    Fijne reis en tot gauw weer! Liefs Danielle