Mijn nieuwe leven - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe leven - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe leven

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

25 Juni 2013 | Spanje, Las Rozas de Madrid

M'n eerste week hier in Las Rozas is voorbijgevlogen. J is over het algemeen heel lief (hij kan alleen niet zo goed tegen zijn verlies) en m'n dagen zijn ook niet lang dus het valt allemaal best mee. De ouders doen ook heel erg hun best om dingen te bedenken die ik kan doen en gesprekken met mij te voeren. Ze proberen ook typisch Spaanse dingen aan mij uit te leggen en ik heb ook al wat Spaanse gerechten op, zoals tortilla en paella. Dus ik heb het volgens mij echt erg getroffen deze keer en voel me ook al helemaal deel van de familie.

Ik zal even beschrijven hoe mijn dag er ongeveer uitzag tot nu toe. Ik stond om half 8 op en rond 8 uur ontbeten de vader, J en ik samen (de moeder is dan al naar haar werk). Vervolgens nemen J en ik de bus rond 5 voor 9 en zijn we binnen 5 minuten bij de school. Daar moeten we dan eerst nog een tijd wachten tot heet hek opengaat (J houdt ervan vroeg te zijn) en wanneer hij eenmaal naar binnengaat kan ik weer naar huis. Dan heb ik vrije tijd tot kwart voor 3, dan ga ik J weer van school halen. 'S middags kijkt hij vaak even tv of we spelen wii. Vooral Mario Bros is een van z'n favorieten dus daar word ik ondertussen ook steeds beter in. Wanneer het lekker weer is gaan we daarna naar het zwembad, waar we in het water spelen, voetballen en overgooien.

Toen ik hier kwam bleek dat het gezin dat 2 huizen achter me woont ook net een au pair (A) had. Zij was hier net iets meer dan een week. Dankzij de moeders van onze gezinnen zijn we in contact gekomen en hebben we elkaar vorige week dinsdag ontmoet. Het is echt fijn dat er iemand zo dichtbij zit, dan hoef je tenminste niet elke keer ergens heen te gaan en we kunnen het ook goed vinden. Afgelopen weekend heb ik ook nog een aantal andere au pairs ontmoet die vlakbij Madrid wonen dus ik ben in elk geval niet eenzaam hier. Verder heb ik afgelopen week voornamelijk Las Rozas een beetje verkend. Zo heb ik een eind gefietst naar een groot outlet center en ben ik langs een jeugdcentrum gegaan waar ze workshops geven in de zomer dus misschien dat ik daar nog iets ga doen.

Afgelopen weekend ben ik beide dagen naar Madrid geweest. Het was best warm dus ik twijfelde eerst nog of ik niet gewoon een dag aan het zwembad door moest brengen. Maar dat zou ik deze week toch al veel gaan doen dus uiteindelijk ben ik toch maar beide dagen gegaan. En na de warmte in Córdoba viel het eigenlijk best mee. Zaterdag hebben we eerst een tour gedaan door het historische centrum en de gids vertelde allemaal leuke verhalen en mythes. Hierna hebben we wat eten gekocht in een supermarkt en gezellig gepicknickt in het grote Retiropark. Vervolgens zijn we ook nog naar het beroemde Prado museum gegaan, maar dat vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen. Die dag heb ik ook de bijnaam DPS gekregen. Iedereen noemt me hier namelijk Di, omdat ze m'n volledige naam niet kunnen onthouden laat staan uitspreken en van het groepje was ik de enige die een beetje kaart kon lezen en richtingsgevoel had. Dus ik was degene die ons overal heen leidde.

Zondag moest ik weer vroeg op en zijn we naar El Rastro gegaan, een grote markt in Madrid. Het was de bedoeling dat we er vroeg zouden zijn, maar uiteindelijk was het al 11 uur geweest omdat we nog op allerlei mensen moesten wachten dus toen was het al heel druk. Uiteindelijk hebben we er dan ook niet te lang rondgelopen en zijn we weer in het Retiropark gaan zitten. Voordat we naar huis gingen hebben we nog churros met chocoladesaus gegeten (ook typisch Spaans en volgens de gids dé snack na het uitgaan), wat heel lekker was.

Toen ik hier vorige week zaterdag aankwam was het heerlijk weer en zondag ook, maar sinds maandag was het ineens best koud (onder de 20 graden in elk geval, dus koud voor hier). Maar sinds vrijdag is het gewoon weer warm en voorlopig blijft het ook tussen de 30 en 35 graden. Dus deze week zal ik dan ook voornamelijk aan het zwembad hangen. Vandaag was de laatste schooldag van J en vanaf morgen heb ik hem dan ook 's ochtends. Normaal zullen mijn werkdagen nu van 's ochtends tot 15 uur zijn, maar morgen moet de moeder toevallig tot laat werken dus heb ik hem echt de hele dag. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Het grootste deel van de vakantie zal ik met hem waarschijnlijk aan het zwembad doorbrengen. Het makkelijke is dat er vaak ook andere kinderen zijn waar J mee kan spelen en het oudste jongetje waar A voor moet zorgen is toevallig ook een van de beste vrienden van J. Dus terwijl zij samen spelen kunnen A en ik lekker kletsen.

Nou dat was het wel weer voor deze week. Sorry als ik jullie jaloers heb gemaakt door de weersverwachting voor hier te melden. Hopelijk wordt het bij jullie ook wat beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 38072

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: