Laatste week - Reisverslag uit Villa Rosa, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Villa Rosa, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Laatste week

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

21 Februari 2013 | Argentinië, Villa Rosa

Vorige week donderdag en vrijdag waren aan de ene kant rustiger, omdat C en J er waren, maar aan de andere kant juist chaotischer, omdat de kinderen zich ook ineens heel anders (namelijk drukker) gingen gedragen. Ze doen wel vaker dingen die niet mogen en dan zeg je er wat van, maar nu doen ze het dan nog gewoon 20 keer op een dag. Die vrijdag was wel officieel m’n laatste dag als au pair, dus nu heb ik in elk geval iets minder verantwoordelijkheid.

Afgelopen vrijdagavond ben ik samen met C en J even naar Pilar (dorpje in de buurt) gegaan en hebben we een ijsje gegeten en op een pleintje gezeten met wat barretjes en restaurantjes. Dat was wel leuk om te zien, want normaal zou ik daar in m’n eentje natuurlijk niet heen zijn gegaan. Zaterdag zijn we ook nog naar een soort shoppingmall in Pilar gegaan, maar dat was verder niet zo bijzonder. ’s Avonds vertelde N ineens dat de buren die avond naar een verjaardagsfeestje in San Isidro, een plaatsje wat dichter bij Buenos Aires, zouden gaan en dat wij mee mochten. Het was eigenlijk de bedoeling om ons ergens af te zetten en dat we zelf op onderzoek zouden gaan, maar uiteindelijk zijn wij ook voornamelijk bij de verjaardag gebleven. De vrouw die jarig was had ook twee dochters van 18 en 21 en er waren nog meer jonge familieleden dus dat was heel gezellig. Ik heb daar ook gelijk m’n Spaans weer een beetje kunnen oefenen. Die dochters hebben ons nog een rondleiding gegeven door San Isidro, maar het was al donker dus eigenlijk viel er niet zoveel te zien. Maar ik wil graag nog een keer in een weekend daarheen. We zaten erover te denken om daar in een hostel te verblijven en de volgende dag ook nog naar Tigre te gaan, maar er was regen en storm voorspeld dus we waren toen toch maar met de buren mee teruggegaan. Uiteindelijk regende het zondag natuurlijk toch niet en toen zijn we naar de markt in San Telmo (een buurt in Buenos Aires) gegaan, waar ik nog wat cadeautjes kon kopen. Al met al een zeer geslaagd weekend dus!

Sinds deze week dus officieel geen au pair meer, maar ik help toch nog best veel. Ik kan de kinderen moeilijk alles laten breken of zichzelf pijn doen. Dinsdag regende het dus toen heb ik koekjes gebakken met de kinderen. Dat was nog best een uitdaging, want M en B kunnen zelf natuurlijk geen vormpjes uitdrukken en raken ondertussen alles aan. Maar de koekjes zijn uiteindelijk wel heel lekker geworden. C heeft gister ook nog gingerbreadmen gebakken; aan koekjes komen we in elk geval niet tekort. In elk geval tot morgen dan, want ze gaan er goed in. De afgelopen dagen heb ik ook meer gekookt, meestal samen met C. Tot nu toe deed ik dat niet zoveel, omdat er dan vaak ook verwacht werd dat ik ondertussen op de drie kinderen lette. Maar nu met z’n tweeën is het allemaal wat makkelijker. Het is ook wel fijn om met C te praten over de moeilijke kanten die het au pair zijn met zich mee brengt en sowieso wat meer te kunnen praten met mensen van m’n eigen leeftijd.

Verder heb ik vrij weinig beleefd. Ik ben vooral bezig met nog even wat kleren wassen en m’n koffer in te pakken voor de reis komende week. Het is nog steeds een raar idee dat ik hier na morgen echt klaar ben. Ook al was ik hier ‘maar’ 3 maanden, dit voelt toch een beetje als m’n normale leven nu. Maar straks begin ik alweer een heel nieuw avontuur. Ik zal het eten hier ook wel missen, de yoghurt en het bruine brood om maar wat te noemen. Straks moet ik al m’n eten zelf klaar gaan maken. Gelukkig nemen m’n ouders wel pindakaas, hagelslag en chocopasta voor me mee. Dus ik zal in elk geval niet omkomen van de honger.

Volgende keer dat ik schrijf zal ik al in m’n appartement zitten en m’n ouders en zusje alweer in Nederland. Dan zal ik jullie een update geven van hoe de trip was!

  • 03 Maart 2013 - 12:03

    Opa IJsbrand:

    Lieve Dieuwertje,
    Je zult wel denken:"Die opa laat niks van zich horen". Jouw berichten heb ik steeds met belangstelling gelezen. Het is een leerzame periode voor je.Ik vind dat je je er flink door heen slaat. Je hebt nu even morele steun van je naaste familie gehad en dan kun je er weer even tegen.
    Ge lukkig dat je steeds gezond gebleven bent.
    Ik wens je nog een fijne tijd.
    Liefs en groetjes van
    opa IJsbrand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Villa Rosa

Argentinië

3 maanden als au pair werken en vervolgens nog 6 weken taalcursus doen

Recente Reisverslagen:

18 April 2013

Thuis

08 April 2013

¡Felices Pascuas!

23 Maart 2013

Druk druk druk

12 Maart 2013

Stadsleven

05 Maart 2013

Vakantie
Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 38061

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: