Uitstapjes - Reisverslag uit Villa Rosa, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Uitstapjes - Reisverslag uit Villa Rosa, Argentinië van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Uitstapjes

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

08 Januari 2013 | Argentinië, Villa Rosa

¡Feliz año nuevo! Gelukkig Nieuwjaar!

Vorige week zaterdag ben ik, zoals bijna elk weekend, naar Buenos Aires gegaan. Toen heb ik ’s ochtends een tour gedaan en het was de bedoeling om daarmee ook wat mensen te leren kennen. LS had zo namelijk een aantal van haar vriendinnen leren kennen. Maar bij mij was er maar één andere jongen en die was hier op vakantie dus dat hielp niet echt. Verder was de tour wel interessant. ’s Middags had ik via couchsurfing (een website bedoeld om mensen te leren kennen en/of bij locals te slapen) met iemand afgesproken en toen diegene laat was, was ik even buiten gaan zitten met m’n lonely planet guide. Op dat moment kwam er een ander meisje naar me toe van ‘oh jij bent ook toerist hier’. Zij was vervolgens ook meegegaan naar een feestje dat vreemd genoeg overdag was. Ik ben maar op tijd weggegaan, want ik had heel erg last van m’n keel en moest ook nog totaal 2 uur terugreizen. Op zondag heb ik het rustig aangedaan en lekker aan het zwembad gelegen, want het was weer bloedheet.

Maandag ben ik ’s middags weer naar Buenos Aires gegaan om daar oud en nieuw te vieren. Ik was samen met mensen die hier een taalcursus doen en toen zijn we nog naar het appartement van een andere student gegaan en daarna naar een ander studentenhuis, waar opvallend veel Nederlanders waren. Daar waren we toen om middernacht en er is zelfs nog wat vuurwerk afgestoken dus dat was allemaal heel gezellig. Vervolgens wilden we nog uit, maar alle taxi’s waren vol dus toen besloten ik en twee anderen dat we dan maar naar huis gingen lopen. Het was alleen echt heel koud. Nou ja, heel koud, zo’n 15 graden. Maar als je alleen een kort jurkje aan hebt is dat best koud. Gelukkig vonden we op de weg naar huis al vrij snel een taxi. We dachten er nog even over om toen alsnog uit te gaan, maar omdat de anderen ook geen taxi hadden en we dan ook nog eens taxi’s terug moesten vinden hebben we dat maar niet gedaan.

Donderdag is N voor 6 dagen op vakantie gegaan, dus nu heb ik de kinderen voornamelijk alleen, want de vader moet veel werken. Dat is best wel zwaar, maar gelukkig is het niet voor heel lang.

Vrijdagmiddag ben ik weer naar Buenos Aires gegaan, maar deze keer om samen met twee andere meisjes door te gaan naar Mar Del Plata. De populairste zomervakantie spot in Argentinië met veel stranden. We gingen rond 6 uur uit Buenos Aires weg en kwamen rond 12 uur daar aan in het huisje van een opa van een van de twee. Normaal is het zo’n 5 uur rijden, maar er was ook nog best veel ander verkeer. Toen hebben we snel het huis schoongemaakt en zijn gaan slapen, want de volgende dag moesten we weer op tijd op. Helaas was het bewolkt en regende het de volgende ochtend. Gelukkig schopte het onze plannen niet heel erg door de war, want we waren van plan te gaans surfen en dan geeft het niet als het niet zo zonnig is. We hebben toen twee uur gesurft met een surfleraar met afwisselende beurten. Ik heb dan al wel wat ervaring met surfen, maar hier was het vooral heel lastig om een eind de zee in te komen, omdat je elke keer weer teruggeslagen werd door de golven. Dus het was wel fijn dat die surfleraar je daarbij hielp. Toen we klaar waren met surfen begon het gelukkig een beetje open te trekken. Vervolgens zijn we nog naar een haven gegaan waar zeeleeuwen waren, die moesten natuurlijk op de foto en daarna hebben we nog een beetje rondgelopen door de winkelstraten en een ijsje gegeten. Zondag zijn we ook weer vroeg opgestaan en als eerste naar downtown gegaan om daar wat foto’s te maken, al stelde dat niet heel veel voor. Hierna zijn we gaan ontbijten in een restaurant waar je op het terras kon zitten en supermooi uitzicht had over de zee! Daar hebben we dus volop van genoten. Na het ontbijt zijn we nog naar het strand gegaan. Opvallend genoeg was het water niet echt warm, een beetje zoals in Nederland, maar omdat de luchttemperatuur wel heel hoog was gaf dat niet. Daarna gingen we snel naar het huisje om onze spullen te pakken en weer terug te gaan naar Buenos Aires. Vervolgens moest ik ook nog eens met de trein naar huis dus uiteindelijk was ik kwart voor 12 thuis. Een vermoeiend, maar zeer geslaagd weekend!

Ik laat het jullie weten als ik meer beleef!

  • 09 Januari 2013 - 14:42

    C.E.Visser:

    Hele lieve meid, Fijn dat je steeds facemailt,ik vind het moeilijk om te weten wanneer het jou uitkomt om tespreken en vind het leuk als je me oproept.Dit was een leuk,uitgebreid verslag. Ik vind het flink dat je
    voor 3 kinderen zorgt zonder dat de moeder aanwezig is.Wel zwaar, maar je redt het.
    Ik denk veel aan je en hoop dat je ook geniet;hier is het miezerig weer.
    Heel veel liefs van Oma Cathrien

  • 15 Januari 2013 - 16:57

    Opa Joop:

    Lieverd
    Fijn voor je om op deze manier te proeven aan een ander stukje van deze wereld.
    Ik had je ook nog steeds geen goede wensen voor 2013 gedaan dus bij deze.
    Ik weet niet of je iedere dag schrijft en heb soms moeite om het te vinden maar blijf m'n best doen. Veel liefs van ons hier in het koude, er ligt flink wat sneeuw, Nederland.
    Kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Villa Rosa

Argentinië

3 maanden als au pair werken en vervolgens nog 6 weken taalcursus doen

Recente Reisverslagen:

18 April 2013

Thuis

08 April 2013

¡Felices Pascuas!

23 Maart 2013

Druk druk druk

12 Maart 2013

Stadsleven

05 Maart 2013

Vakantie
Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 38055

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: