Campus life & new friends - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Campus life & new friends - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Campus life & new friends

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

14 Juni 2015 | Verenigde Staten, Rochester

M’n eerste week hier zit er al weer op. Missen jullie me al? Ik jullie wel een beetje, maar het bevalt me hier ook erg goed!

Vorige week zaterdag vloog ik dus met een overstap op Philadelphia naar Rochester. Ik dacht dat 2,5 uur overstaptijd ruim genoeg zou zijn, maar dat was nog best wel haasten. Ik moest namelijk een uur in de rij staan voor customs en daarna nog m’n bagage ophalen, weer afgeven, nog een keer door de douane en naar de andere kant van het vliegveld. Gelukkig bleek ik het uiteindelijk makkelijk te halen. Toen ik in Rochester aankwam, moest ik nog een schok verwerken, want ik heb 1,5 uur rondgelopen maar niemand leek mij op te komen halen. Daarom heb ik maar een taxi genomen en toen ik eenmaal bij de dorm was, kon ik vrij snel m’n kamer in. Het bleek dat er een misverstand was ontstaan over wie zou regelen dat ik opgehaald zou worden, waardoor geen niemand het had geregeld, maar het is allemaal goed gekomen.

Zoals gezegd, slaap ik dus op de campus in het Freshmen gebouw. Ik deel mijn kamer met een Chinees meisje dat hier full time studeert en verder is er een gedeelde badkamer en keuken. Gelukkig hoef je nooit echt te wachten voor de douches of in de keuken, al moet je wel vechten voor een plekje in de koelkast.

Zondag ben ik met m’n begeleider gaan lunchen bij Chipotle, echt een aanrader! Daarna heeft hij me meegenomen naar de Walmart om onder andere een kussen, bord en bestek te kopen. Het is namelijk een beetje behelpen in de dorm, want er is weinig aanwezig. Qua bed heb je alleen een bedframe en matras en in de keuken zijn er net drie pannen die je kunt gebruiken, maar daar houdt het ook bij op. Nu heb ik in elk geval de hoogstnoodzakelijke dingen. ’s Middags heb ik zelf nog een beetje over de campus gelopen en ’s avonds naar een baseball wedstrijd gekeken hier. Ik voel me al helemaal ingeburgerd!

Qua scheikunde heb ik deze week nog niet heel veel kunnen doen, omdat er nog chemicaliën besteld moesten worden. Ik blijk trouwens toch niet aan ijzergekatalyseerde cross-coupling te werken. Mijn doel is om het mechanisme van een cobaltgekatalyseerde reactie te vinden door het intermediair te isoleren, maar hier ga ik dus pas volgende week mee beginnen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar het substraat gesynthetiseerd. De groep is wel echt heel leuk en iedereen is bereid te helpen dus daar heb ik erg geluk mee.

Verder heb ik vrijdag per toeval nieuwe vrienden gemaakt, omdat het brandalarm was afgegaan. Er was niet echt brand, maar iemand had iets aan laten branden in een van de keukens waar heel veel rook bij vrij kwam. De brandweer kwam nog helemaal en daarna mochten we vrij snel weer naar binnen. Op de weg terug raakte ik aan de praat met een meisje en zij heeft me aan haar vrienden voorgesteld. Die avond heeft ze me meegenomen naar een huisfeestje van haar sorority zussen dus zo krijg ik ook wat van Greek life mee.

Dit hele weekend heb ik verder met haar en de rest van de vriendengroep dingen gedaan. Gisterochtend zijn we heel vroeg naar de public market gegaan, waar voornamelijk groente en fruit voor een lage prijs verkocht wordt en ’s middags zijn we gaan hiken. We wilden naar de lower falls, kleine watervalletjes hier in de buurt, maar zijn eerst totaal de verkeerde kant opgelopen en bleken achteraf gezien best een eind weg geparkeerd te staan. Maar dat geeft niet, want het was superleuk! Die avond zijn we gaan line dancen in een café hier in de buurt. Met line dancen ga je met z’n allen in rijen (vandaar line dancing) staan en doe je een combinatie van meestal 4 keer 8 tellen waarna je met je gezicht in een andere richting eindigt en de hele combinatie herhaalt. We kregen eerst een les waarin we twee dansjes leerden en vervolgen was er vrij dansen dus konden we door af te kijken nog wat andere dansjes oppikken. Zoals jullie weten ben ik een grote fan van dansen dus ook dit lag me wel en het was een geweldige avond!

Zondag zijn we nog naar een vlooienmarkt gegaan en daarna gaan brunchen bij een typisch Amerikaanse diner, waar ik heerlijke chocolate chip pancakes met chocoladesaus, ijs en slagroom heb gegeten. Ik heb echt de neiging om me in restaurants helemaal vol te eten, omdat je zoveel krijgt en ik het zonde vind om het te laten staan, maar hier is het heel normaal om je restjes mee te krijgen in een doos. Dus daar moet ik nog even aan wennen. Ik heb nu voor morgen nog een lekker restje pancakes!

Zoals jullie doorhebben, vermaak ik me wel en komende week gaat de echte scheikunde beginnen dus ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 38067

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: