Vrije tijd - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Vrije tijd - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Vrije tijd

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

24 Juni 2015 | Verenigde Staten, Rochester

Ik ga naar NEW YORK CITY! En wel het weekend van de 4th of July! Het kostte even wat moeite, maar m’n kamergenoot heeft relatief goedkoop overnachting geregeld in Williamsburg. We zullen vrijdagnacht met de bus gaan zodat we de hele vrijdag, zaterdag en zondag hebben voor we zondagnacht met de bus teruggaan. Ik had wel weer even een domme actie, want direct na het boeken van m’n busticket kwam ik erachter dat ik de terugreis een dag te vroeg had geboekt… Ik ben toen naar het busstation gegaan, waar ze even wat moeite met m’n Nederlandse postcode hadden, maar gelukkig konden ze het gratis veranderen. Ik ben één keer eerder in NYC geweest, maar dat is ondertussen ook al weer vier jaar geleden, dus ik heb er superveel zin in!

Verder zijn bijna alle andere internationale Scheikundestudenten nu ook hier. De laatste komt vandaag aan, dus dat is wel gezellig. Nu heb ik tenminste wat steun van anderen die ook nog 300 formulieren in moeten vullen. Ik dacht dat visum en dergelijke regelen het lastigste was, maar het blijkt dat er toch nog meer papierwerk is. Ach ja, uiteindelijk moet het allemaal wel goedkomen. Morgen gaan we met alle internationale Scheikunde en de mensen die dit programma geregeld hebben lunchen en foto’s maken; ik ben benieuwd.

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel bijzonders gedaan afgelopen week. Ik heb erg veel vrije tijd, zowel overdag als ’s avonds. Sommige dagen ben ik overdag de hele dag bezig, maar andere dagen kan ik bijna niets doen, omdat al mijn reacties in de glovebox moeten en ik niet de hele tijd de glovebox kan bezetten. En zelfs als ik m’n reactie kan doen, is het eigenlijk alleen stofjes bij elkaar gooien en dan een hele tijd laten roeren, dus ook weer wachten. Maar goed, dat hoort er bij en ik ben allang blij dat ik nu iets kan doen. Verder probeer ik m’n avonden een beetje te vullen met lezen, serie kijken, zwemmen en dingen met vrienden doen. Ik grijp elke gelegenheid aan om niet gewoon thuis te zitten, dus wat me ook maar wordt voorgesteld, ik ben er wel voor in.

Ik zwem vrij veel, want je kunt met je pasje gratis naar de gym en daar hebben ze ook een zwembad. Dat vult weer een deel van m’n vrije tijd en zo kan ik ook gelijk de calorieën van het Amerikaanse eten er weer afzwemmen. Al eet ik niet heel ongezond hoor, maar ook niet echt gevarieerd. Maar ach, het is toch een soort van vakantie en maar een paar weken. Zoals jullie misschien al gezien hebben op Facebook, heb ik voor het eerst het typisch Amerikaanse (studenten)gerecht Mac & Cheese gegeten. Straks krijg ik ook nog een Social Security Number, dus ik voel me al bijna Amerikaan.

Vorige week woensdag was er free pancakes & movie night in de dorm. Uiteindelijk heb ik de movie niet gezien, want ik ging met andere internationale studenten praat, maar er bleek in die kamer een piano te staan! Helaas is die kamer normaal op slot, maar als het goed is staan er ergens anders op de campus wel piano’s waar je op mag spelen, dus daar moet ik nog even onderzoek naar doen.

Afgelopen weekend ben ik met de shuttle bus naar Walmart gegaan. Er zijn een aantal bussen waar je gratis gebruik van kan maken als UR student, maar in de zomer is het vrij beperkt. Doordeweeks rijdt er een tussen de faculteit en wat andere off-campus woningen geloof ik en op zaterdag rijdt er een naar de mall en Walmart. De heenweg duurde zo’n 45 minuten. Vervolgens hadden we 1,5 uur winkeltijd en daarna nog 30 minuten met de bus terug. Zo’n tripje kost dus wel wat tijd, maar ik had toch niet veel beters te doen dus dat gaf niet. Verder heb ik een frozen yogurt tentje ontdekt, dat lijkt op de frozen yogurt tent in Spanje, waar je per ounce moet betalen en zelf verschillende smaken yogurt en verschillende toppings kunt kiezen. Het was echt superlekker en zeker voor herhaling vatbaar.

Mijn onderzoek gaat nu ook wel lekker. In het begin lukte het niet zo goed, omdat de reactie in een oplosmiddel gedaan wordt waar je het niet makkelijk uit kunt krijgen. Ik heb het daarom nog in andere oplosmiddelen geprobeerd, die weliswaar niet tot het product leiden, maar hopelijk wel tot het intermediair en toen kreeg ik allemaal blauw/groene kleuren! De beginkleuren zijn bruin en roze dus er is in elk geval iets gebeurd. Ik probeer nu deze stoffen te laten kristalliseren, zodat ze geanalyseerd kunnen worden. Ik hoop dat dit lukt!

Dit was het wel weer wat betreft mijn spannende leven hier. Voor de studenten onder ons: veel succes met de laatste tentamens/presentaties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 38067

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: