Kamperen! …of toch niet - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu Kamperen! …of toch niet - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Dieuwertje Modder - WaarBenJij.nu

Kamperen! …of toch niet

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

02 Juli 2015 | Verenigde Staten, Rochester

Afgelopen weekend was weer leuk! Vrijdagavond ben ik eerst met m’n kamergenote naar een huisfeestje gegaan van iemand die REU Chemistry doet. REU is het officiële programma om als Amerikaansse student in de zomer een onderzoeksstage te doen en wordt gesponsord door de overheid. Ik doe eigenlijk een soortgelijk programma, maar ik word door de University of Rochester gesponsord. Hoe dan ook, iedereen die deze zomer iets met scheikunde doet was welkom op dat feestje dus daar heb ik nog wat meer mensen leren kennen.

Zaterdag zou ik met wat vrienden gaan kamperen in een national park hier in de buurt. Een deel van de groep was vrijdag al gegaan en wij zouden dan de volgende dag komen. De weersvoorspelling voor afgelopen weekend was echter alleen maar regen. We zijn er alsnog heen gegaan, omdat het eerst slechts een beetje miezerde, maar het begon steeds harder te regenen. Toen we er eindelijk waren goot het en er waren ook nog eens heel veel muggen. De tent van de mensen die er waren had bovendien gelekt. We besloten daarom direct dat we maar weer terug zouden gaan. Voordat we dat deden heb ik samen met een paar anderen nog wel in het meer gezwommen, dat op dat moment eigenlijk warmer voelde dan de lucht. Heb ik dus toch niet helemaal voor niks op en neer gereden.

We hadden wel al allemaal hamburgers en spullen voor smores ingekocht en we wilden er toch een leuk weekend van maken. Daarom hebben we die avond een filmavond gehouden in “The moose lodge”. Zo is de kamer van twee van de jongens gedoopt, omdat ze een opblaas elandhoofd aan de muur hebben hangen. Zij hebben echt een luxe kamer doordat ze zelf drie koelkasten, een magnetron en een grote tv, die een van de jongens uit z’n fraternity house heeft geleend, hebben. Dus dat was heel chill.

Zondag begon de dag al goed met zelf gebakken pancakes. Het weer was helaas nog steeds niet denderend. Om er toch een leuke dag van te maken zijn we toen gaan rollerskaten! We waren zo ongeveer de oudste die er waren en er waren wel 20 verjaardagsfeestjes dus je moest wel continu op letten dat je niet over kinderen heen skatete, maar het was echt heel leuk. Ik heb zelfs nog wat trucjes geleerd! Op een gegeven moment moest iedereen die er was in een lijn gaan staan en een dansje gaan doen. Een klein meisje dat naast me stond, viel continu om dus toen pakte ik haar hand. Ze wilde mijn hand vervolgens ook niet meer loslaten, wat heel schattig was. Die avond hebben we weer gezellig een film gekeken. Al met al toch nog een geslaagd weekend dus, ondanks het mislukte kamperen.

Verder lijk ik qua scheikunde nu eindelijk wat resultaten te krijgen! In één van de kristallisaties zijn wat groene kristallen ontstaan. Het is helaas niet genoeg om er de kristalstructuur van te bepalen met x-ray diffraction, maar nu weet ik tenminste dat ik op de goede weg zit. Ik heb gister de reactie opnieuw ingezet en laat het dan over het weekend kristalliseren. Hopelijk heb ik dan mooie kristallen wanneer ik terugkom!

Ik ben wel een beetje jaloers op jullie weer hoor met al die regen hier. Dus niet klagen dat het te warm is! Gelukkig is de weersvoorspelling voor dit weekend goed, dus hoeven we niet in regenjassen door New York City te lopen.

Vanavond, of beter gezegd vannacht, vertrekken we met de bus daar naar toe. Ik heb al een lijstje gemaakt met dingen die ik wil doen/zien, waaronder natuurlijk een aantal van de toeristische dingen, zoals de Statue of Liberty bewonderen en een bezoek aan Central Park en Times Square. Daarnaast is er op de 4th of July ook een grote vuurwerkshow boven het water dus daar gaan we zeker naar kijken. Ik heb er zin in! Volgende week horen jullie hoe het was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 38049

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Roadtrip in West Canada

04 September 2017 - 01 Februari 2018

Backpacken in Zuidoost-Azië

02 Januari 2016 - 29 Mei 2016

Study in Paris

06 Juni 2015 - 08 Augustus 2015

Research in Rochester!

07 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Roundtrip in Indonesië!

08 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Spanje

30 November 2012 - 15 April 2013

Argentinië

Landen bezocht: